تزریق چربی به باسن

 

بزرگ کردن باسن بدون جراحی از طریق تزریق چربی به باسن همچنان محبوبیت خود را به دست می‌آورد؛ زیرا افراد بیشتری می‌خواهند اندازه و شکل باسن خود را افزایش دهند. قبل از انجام این روش موارد بسیاری وجود دارد که افراد آینده‌نگر باید بدانند. مهم‌تر از همه، بیماران باید خطرات ناشی از تزریق باسن را با جراح بدون مجوز بدانند. این تزریقات باسن “بازار سیاه” بسیار خطرناک هستند و نتایج خوبی ارائه نمی‌دهند.

در این مقاله به بررسی انواع عمل‌ها و تزریق موجود برای بزرگ کردن و فرم‌دهی به باسن می‌پردازیم. همچنین توضیح می‌دهیم که چرا تزریق چربی به باسن بهترین روش برای این منظور است.

 

فراتر از این نقطه بحرانی، افراد همچنین باید بدانند که نتایج تزریق چربی به باسن با پروتز باسن متفاوت است. دانستن اینکه بعد از عمل چه چیزی در انتظار آنهاست نیز ضروری و مهم می‌باشد.

تزریق باسن چیست؟

در طی تزریق باسن، ماده‌ای را وارد باسن می‌کنند تا حجم آن را افزایش دهد یا آن را خوش فرم‌تر کند. در حال حاضر تنها روش تزریق باسن مورد تایید FDA تزریق چربی است که به آن لیفت باسن برزیلی (BBL) نیز گفته می‌شود.

فیلرهای پوستی مصنوعی مانند «اسکالپترا» یا «جوودرم» نیز ممکن است برای افزایش باسن استفاده شوند. با این حال این پرکننده‌ها نتایج دائمی کمتری ارائه می‌کنند و به همین دلیل گران‌تر هستند (زیرا بیمار ممکن است برای حفظ نتایج در یک دوره طولانی به جلسات درمان نگهدارنده نیاز داشته باشد).

شاید تاکنون در مورد تزریق سیلیکون یا کلاژن به باسن شنیده باشید. باید بدانید این روش‌ها قطعاً ناایمن هستند و می‌توانند منجر به تغییر شکل دائمی و حتی مرگ شوند. ماده‌ی سیلیکون، دائمی و غیرقابل تجزیه است. این بدان معناست که در صورت التهاب یا عفونت، برداشتن آن بسیار دشوار است. همچنین در صورتیکه خیلی نزدیک به رگ خونی تزریق شود، می‌تواند باعث مرگ بافت اطراف شود. کلاژن به دلیل طول عمر کوتاه دیگر توسط ارائه‌دهندگان معتبر استفاده نمی‌شود.

 

چرا تزریق چربی به باسن بهترین روش است؟

لیفت باسن برزیلی ایمن‌ترین و دائمی‌ترین روش برای افزایش حجم و شکل دادن به باسن است. در طول لیفت باسن برزیلی، سلول‌های چربی از قسمت دیگری از بدن، اغلب از کمر یا شکم برداشته می‌شوند و سپس به باسن منتقل می‌شوند تا فرم بدنی شبیه به ساعت شنی ایجاد کنند.

هنگامی که سلول‌های چربی منتقل می‌شوند، به‌طور دائم همان‌جا می‌مانند. اگرچه معمولاً 30 تا 40 درصد در طول فرآیند انتقال از بین می‌روند. پس از BBL، حجم اضافه شده در باسن باقی می‌ماند، اگرچه می‌تواند با کاهش یا افزایش وزن کاهش یا افزایش یابد.

 

تزریق چربی با باسن
تزریق باسن

استفاده از فیلرهای پوستی برای تزریق باسن

برای کسانی که در سایر نواحی بدنشان چربی کافی برای برداشتن ندارند، فیلرها جایگزینی برای انتقال چربی می‌تواند باشد. با این حال، استفاده از فیلرها برخلاف چربی می‌تواند مقرون به صرفه باشد ولی ماندگاری کمتری دارد.

در حالی که فیلرهای اسید هیالورونیک مانند «رستیلان» یا «جوودرم» را می‌توان بدون برچسب برای تقویت عضلات باسن استفاده کرد، «اسکالپترا»، پرکننده پلی-L-لاکتیک اسید، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسکالپترا تولید کلاژن را تحریک می‌کند، که می‌تواند اثر لیفتینگ ملایمی داشته باشد.

فیلرهای پوستی می‌توانند به سرعت گران شوند چرا که برای دیدن نتیجه مطلوب 8 تا 20 ویال نیاز است. علاوه بر این، نتایج یک لیفت پرکننده پوست تنها بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد.

 

نتیجه ایمپلنت باسن چشمگیرتر است

کسانی که می‌خواهند عمل باسن داشته باشند بهتر است از قبل بدانند ایمپلنت‌های باسن نتایج چشمگیرتری نسبت به تزریق باسن دارند، به خصوص زمانی که صحبت از افزایش حجم باشد. مقدار فیلر قابل تزریق هم برای فیلرهای چربی و هم برای فیلرهای مصنوعی محدود است: انتقال چربی به مقدار چربی قابل برداشت محدود می شود و فیلرهای مصنوعی از نظر مقداری که می توان به طور ایمن به یک منطقه تزریق کرد محدود است.

به همین دلیل است که برای بیماران مهم است که نتایج مورد نظر خود را با ارائه دهنده خود در میان بگذارند و بپرسند که آیا روش های غیرجراحی می توانند نتیجه گفته شده را ارائه دهند یا خیر. ارائه دهنده شما ممکن است استفاده از ایمپلنت را توصیه کند.

 

فقط ایمپلنت باسن نتیجه دائمی می‌دهد

هنگامی که چربی از طریق لیفت باسن برزیلی منتقل می‌شود، سلول‌های چربی در محل جدید خود باقی می‌مانند. با این حال، اگر کاهش یا افزایش وزن داشته باشید، اندازه این سلول‌های چربی می‌تواند تغییر کند. همانطور که بدن شما تغییر می‌کند، هیچ راهی برای پیش بینی اینکه کدام نواحی ابتدا وزن کم یا اضافه می‌کنند وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر 3 کیلو وزن کم کنید، امکانش هست ابتدا این حجم از باسن کم شود.

پرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی با پایه اسید هیالورونیک از 6 ماه تا 1 سال ماندگاری دارند. پرکننده‌ای مانند اسکالپترا ممکن است طولانی‌تر بماند، اما دائمی در نظر گرفته نمی‌شود.

تنها راه تضمین تغییر دائمی سایز باسن، ایمپلنت است. کاشت باسن باعث افزایش اندازه، اما نه شکل باسن می‌شود. این روش اجسام سیلیکونی جامد را در باسن وارد می‌کند که بر خلاف تزریق، به سفت‌تر شدن باسن منجر می‌شود.

 

فرم‌دهی به باسن

برخلاف ایمپلنت‌های باسن، تزریق به جای افزایش سایز باسن، امکان شکل دادن به باسن را فراهم می‌کند . این یک مزیت بزرگ برای کسانی است که به دنبال تغییر انحنا یا شکل باسن خود هستند.

اخیراً، شکل دلخواه «قلب وارونه» است. این شکل باعث ایجاد پری در اطراف باسن و پایه باسن می‌شود که سپس به شکل یک کمر کوچک دیده می‌شود.  از طرف دیگر، باسنی به شکل «C» یا «O» چیزی شبیه به «قفسه» در بالای باسن ایجاد می‌کند تا ظاهری گرد و حباب‌دار داشته باشد.

افراد باید قبل از انجام هر گونه درمان تزریق باسن، نتایج نهایی مورد نظر خود را با ارائه دهنده خود در میان بگذارند. بسیار مهم است که فرد و ارائه دهنده منظور یکدیگر را بفهمند و درک متقابلی از انواع نتایج ممکن ایجاد کنند.

 

به هر کسی اعتماد نکنید !

تزریق باسن هرگز کاملاً عاری از خطر نیست. رگ‌های خونی بزرگ در عمق باسن قرار دارند. اگر این رگ‌های خونی آسیب ببینند، یا اگر چیزی به اشتباه به آنها تزریق شود، این مواد می‌توانند به سرعت به قلب و ریه‌ها بروند و منجر به مرگ شوند.

به همین دلیل، بسیار مهم است که تزریق باسن فقط توسط جراحان زیبایی ماهر، با تجربه و دارای گواهی پزشکی انجام شود که به طور کامل در زمینه آناتومی عمیق زیر پوست آموزش دیده‌اند.

یک پزشک معتبر هرگز در اتاق هتل، زیرزمین یا هر جای خارج از مرکز بهداشتی درمانی تزریقات را انجام نمی دهد.

اگر معامله ای به شما پیشنهاد شود که خیلی خوب به نظر می‌رسد به طوریکه منطقی نباشد، نشانه آن است که چیزی اشتباه است.

 

 

بهبودی پس از تزریق باسن

پس از لیفت باسن برزیلی، زمان ریکاوری بسته به میزان چربی برداشته شده و مقدار انتقال یافته به باسن متفاوت خواهد بود. در ابتدا، انتظار 1-2 هفته کبودی و ناراحتی را داشته باشید. پس از 2-3 هفته، درد شما باید کاهش یابد. رفع تورم و بهبودی کامل بین 6 تا 8 هفته طول‌می کشد.

 

منبع

برای خرید انواع گن‌های بعد از عمل جراحی کلیک کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!