مراقبت از پوست

از پوست خود چگونه مراقبت کنیم

داشتن پوستی سالم و زیبا برای هر فردی دارای اهمیت است چرا که یکی از مولفه های زیبایی داشتن پوستی شاداب و سالم است که عاری از لک و تیرگی باشد. برای داشتن پوست سالم روش های مختلفی وجود دارد، شما می توانید از از روش های خانگی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید و یا زیر نظر پزشک در کلینیک های پوست و زیبایی به سلامت پوست خود کمک کنید.

روشهای روزانه برای مراقبت از پوست :

1. اولین نکته ی مهم برای مراقبت از پوست داشتن رژیم غذایی مناسب است :

 بطور مثال اسید‌های چرب امگا ۳ از زیرمجموعه چربی ‌های سالمی هستند که برای بدن ضروری اند و باید بصورت روزانه مصرف شوند این نوع چربی در خوراکی هایی مانند آجیل ها ، زیتون و روغن زیتون و ماهی وجود دارد که میتواند امگا3 لازم برای بدن و پوست را تامین کند.

2. روزانه آب زیادی بنوشید :

آب به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به پوست کمک می‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست، و در نتیجه پیری زودرس می‌شود و سمومی را که موجب التهاب و قرمزی پوست می‌شوند را از بین می برد. روزانه حداقل ۸ لیوان آب میل نمایید و اگر فعالیت‌تان زیاد است و یا در مناطقی که آب و هوای گرم‌تری دارند زندگی می‌کنید حتما نوشیدن آب بطور روزانه را افزایش دهید.

رژیم غذایی

3. آفتاب قاتل پوست :

اشعه UV موجود در تابش نور آفتاب برای پوست مضر است و به سلول های پوست آسیب میرساند و موجب به وجود آمدن لک ها و تیرگی های پوستی میشود که میتوان با استفاده از کرم های ضد آفتابی که SPF 30  به بالا دارند تا حد زیادی از پوست در برابر تابش آفتاب محافظت نمود.

4. از سرم ها و ماسک های  پوستی استفاده کنید :

سرم‌ها و ماسک های پوستی بسیار قوی‌تر از کرم‌ها هستند، بنابراین با استفاده از مقدار کمی از این سرم‌ها و ماسک ها خیلی زود می‌توانید شاهد نتایج آن باشید همچنین آنتی اکسیدان از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس دفاع می‌کند و پنتاپپتیدها نیز عامل اصلی تقویت کلاژن در پوست هستند که به آن استحکام و جوانی می‌بخشد، بنابراین دنبال سرم‌های حاوی این دو ماده باشید.

5. هرچندوقت یکبار پوستتان را لایه برداری کنید :

وقتی منافذ ریز پوست با آلودگی، چربی، سلول‌های مرده‌، کراتین و پروتئین‌هایی که روی سطح پوست زندگی می‌کنند پر شوند بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. پس این منافذ را ببندید تا کوچک‌تر شوند. برای تمیز کردن و بستن منافذ باز پوست، روزانه و به طور مرتب پوست را با موادی مثل اسید سالیسیلیک و گلیکولیک، از اجزای ثابت ژل‌های درمان‌ آکنه، لایه‌برداری کنید. می‌توانید برای لایه‌برداری سلول‌های مرده‌ی پوست با دستگاه میکرودرم هر یکی دو هفته به پزشک مراجعه کنید و یا در خانه این دستگاه را تهیه نموده و استفاده نمایید

6. هرگز به جوش های خود دست نزنید :

هر بار که سعی در تخلیه ی جوش های خود میکنید و موجب تحریک آنها میشوید ، پوست شما دچار آسیب و التهاب می‌شوده و باکتری‌ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند، غدد چربی را تحریک می‌کنند و موجب آسیب‌های شدیدتری می‌شوند درنتیجه جوش‌ها بیشتر می‌شوند و رنگ پوست تغییر میکند .

جوش صورت

استفاده از دستگاه های هیدروفیشال و میکرونیدلینگ ها :

هیدروفیشیال یکی از جدیدترین دستگاه ها در صنعت زیبایی می باشد که به دلیل کارایی بی نظیر خود و قیمت مناسب در بیشتر کشور های جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است و میتواند خدمات پوستی زیادی را به شما ارائه دهد مانند :

  • لیفت پوست
  • پاکسازی پوست
  • جوانسازی پوست
  • کاهش روند پیری
  • رفع چین و چروک
  • درمان پوست چرب
  • روشن کننده پوست
  • رفع لک های پوستی
  • درمان پوست خشک
  • درمان منافذ باز و بسته
  • درمان سوختگی و التهاب
  • کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی/لاغری

میکرونیدلینگ چیست ؟!

یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای جراحت های پوستی و جای جوش است ،همچنین باید بدانید که این شیوه یکی از روش های درمان غیر تهاجمی میباشد که در سالیان دور به شکل دیگری با هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. این روش به کمک دستگاهی با سوزن های کوچک انجام می شود که در اثر تماس با پوست صورت ، روزنه های کوچکی روی پوست صورت ایجاد کرده و با انجام این کار فضا را برای وارد کردن مواد و سرم تقویتی باز می کند.

 برای انجام این روش می توانید یکی از سه متود زیر را انتخاب کنید :

1. میکرونیدلینگ بوسیله ی درمارولر  :

برای میکرونیدلینگ به صورت دستی باید از دستگاهی به نام درمارولر استفاده کنید که از یک سری غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم ساخته شده که باعث ایجاد حفره هایی با عمق مشخص می شود.

درمارولر

2. میکرونیدلینگ بوسیله ی درماپن  :

در این روش ، برای ایجاد منافذ بر روی پوست از دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ استفاده می شود که سرعت حرکت آن نیز قابل تنظیم است و همچنین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می شوند، به نسبت روش دستی بسیار زیادتر است.

میکرونیدلینگ

  سوالات شما :

انجام میکرونیدلینک چه مزایا و عوارضی برای ما به همراه دارد ؟

از مزایای استفاده از این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

  1. روشن سازی پوست
  2. بهبود ترک‌های پوستی
  3. کاهش اندازه روزنه‌های پوست
  4. قابل استفاده برای همه ی انواع پوست
  5. جوانسازی پوست ازطریق کمک به کلاژن سازی
  6. ازبین بردن جای جوش و زخم و بازسازی پوست
  7. مقرون به‌صرف در مقایسه با سایر فرایندهای بازسازی سطح پوست
  8. قابل استفاده برای نقاط حساس پوستی مانند بینی، گردن، دور چشم و …

عوارض احتمالی این روش :

  1. التهاب و ورم خفیف
  2. ایجاد انواع حساسیت های پوستی
  3. قرمزی و تورم پوست در ناحیه درمان
  4. تیرگی پوست در صورتی که میزان فشار وارد شده مناسب نباشد

چقدر زمان لازم است تا تاثیر میکرونیدلینگ را ببینیم ؟

 به مدت 24 تا 48 ساعت پس از میکرونیدلینگ، حالتی مانند حالت آفتاب‌سوختگی اندک، قرمزی و کمی تورم در پوست رخ می‌دهد و ممکن است کبودی و خونریزی خفیفی نیز ایجاد شود اما در ظرف یک تا دو هفته پس از درمان پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده و ماه بعد اثر کامل این درمان برایتان مشهود می‌گردد.

آیا این روش با درد همراه خواهد بود ؟

باید بگوییم وجود سوزن روی غلتک های این دستگاه این تصور را برای بسیاری از شما ایجاد می کند که انجام این کار با درد زیادی همراه است. اما این تصور چندان هم درست نیست. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که نسبت به درد حساسید، می توانید از کرم های بی حس کننده جهت کاهش احساس درد استفاده کنید.

چه کسانی نباید از این روش مراقبتی استفاده نمایند ؟

  • افراد باردار و مادران شیرده
  • افرادی که از درمان‌های همراه با اشعه استفاده کرده اند
  • افرادی که زخم باز، بریدگی یا خراش باز روی پوست خوددارند
  • افرادی که در سه ماه گذشته اکوتان (ایزوترتینوین) مصرف کرده‌اند
  • افراد باسابقه ابتلا به کلوئید یا مناطق زخم بزرگ یا کندی در بهبود زخم
  • مبتلابه عفونت پوستی، بیماری‌های پوستی و هرپس سیمپلکس هستند
مراقبت از پوست

مشاوره رایگان جهت خرید دستگاه های هیدرو فیشال  و میکرونیدلینگ :

شما میتوانید برای خریداری و استفاده این از دستگاه ها با ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما برای اطمینان هرچه بیشتر به راهنمایی شما بپردازند

برای مشاهده انواع دستگاه زیبایی کلیک کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!